Cap de la Gallina Pelada (100 Cims) i Creu de Ferro

El Cap de la Gallina Pelada, inclòs a el llistat del repte 100 Cims de la FEEC, té 2321 metres sobre el nivell del mar i està situada a la Serra d’Ensija. La ruta consta d’uns 12 quilòmetres i uns 850 m de desnivell acumulat. Jo vaig tardar 4 hores i 51 minuts, amb totes les parades incloses. (http://ca.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=setCurrentSpatialArtifact&id=7017294)

He escollit pujar pel vessant Nord, menys perillos que el Sud, sobretot en dies de boira i humitat com el que jo vaig escollir i per això també, veureu que vaig fer poques fotografies. L’inici es fa des de la carretera de la Pleta de la Vila just on hi ha el camí que dóna accés a la Font Freda a poc menys d’un quilòmetre del Parc de la Palomera dins del terme municipal de Saldes, poble més conegut pel Pedraforca que no pas pel Cap de la Gallina Pelada. Per aquest tros de carretera hi ha diversos aparcaments.

Per fer la pujada només cal seguir les marques grogues i blanques del PR-C 79. Comença l’ascensió amb la companyia del so de l’aigua que baixa pel Torrent de la Font d’Ensija per abandandonar-nos més endavant, i sempre amb el Pedraforca i el Comabona a l’esquena, ara, si agafeu un dia de boira com jo, no els veureu pas. Se segueix pel Cap de la Canal Llisa, passarem pel Refugi de Delgado Úbeda o d’Ensija, per poc després fer el cim. Suposo que les vistes deuen ser espectaculars, però jo no les vaig poder veure.

Cap de la Gallina Pelada

Cap de la Gallina Pelada

De tornada cal desfer el camí fins al Cap de la Canal Llisa i és a partir d’aquí on les marques del PR desapareixen, potser la boira em va fer una mala jugada i no vaig anar per el camí que realment tocava. Però fent servir la intuïció de seguir una senda aixafada, i amb l’ajuda del GPS es pot arribar fins al cim de la Creu de Ferro sense gaires dificultats. Unes altres vistes que no puc gaudir, tot i que la boira ja comença a aixecar-se.

Creu de Ferro

Creu de Ferro

De la Creu de Ferro es baixa per l’altre besant, on retrobarem les marques del PR. S’ha de buscar el Barranc de les Lloberes, que, com el seu propi nom indica és un barranc, per tant cal fer el descens amb bastant de cura, ja que hi ha moltes pedres soltes i pot ser senzill torçar-se un turmell. També cal vigilar si ens agafa una forta tempesta, si heu vist el vídeo, haureu vist la quantitat d’arbres que hi ha al mig del barranc, això deu significar que l’aigua pot arribar a baixar amb molta força.
En un moment donat s’abandona el barranc per fer la baixada serpentejant pel bosc i poc després torna al barranc que ja no s’abandona fins a arribar a la carretera, on cal agafar direcció a la Font Freda. S’ha de fer servir el camí que hi ha paral·lel a la carretera, d’aquesta manera no haurem de patir pel trànsit, una molt bona idea.

Més fotografies

Enllaços:

Cap de la Gallina Pelada: http://ca.wikipedia.org/wiki/Cap_de_la_Gallina_Pelada
100 Cims: https://www.feec.cat/activitats/100-cims/
Serra d’Ensija: http://ca.wikipedia.org/wiki/Serra_d’Ensija
Pleta de la Vila: http://ca.wikipedia.org/wiki/Refugi_de_Pleta_de_la_Vila
Parc de la Palomera: http://www.pedraforcaparcaventura.com/
Saldes: https://www.saldes.cat/
El Berguedà: http://www.elbergueda.cat
Pedraforca: http://ca.wikipedia.org/wiki/Pedraforca
PR-C 79: http://xurl.es/cn15z
Comabona: http://ca.wikipedia.org/wiki/Comabona
Refugi Delgado Úbeda o d’Ensija: http://xurl.es/0qc56

 

Aquesta entrada ha esta publicada en 100 Cims, Berguedà, Catalunya, Senderisme. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s