Els GRs

Heu fet servir mai un GR? Segurament molts de vosaltres contestareu afirmativament a aquesta pregunta, però, heu fet mai un GR tot sencer? Aquí potser ja no sereu tants els que podreu contestar que sí. Jo en sóc un d’ells, recentment he acabat de fer el GR-176 i en les properes entrades us ho aniré explicant. Però anem a pams

Direcció a seguir

Direcció a seguir

Que és un GR?

Un GR és un sender de Gran Recorregut on són necessàries més d’una jornada per a poder completar-los i les distancies se situen entre els 60 o 80 quilòmetres fins als més de 1000. Aquests senders estan marcats amb unes línies paral·leles de color blanc i vermell. Alguns dels GRs més coneguts són El Camí de Sant Jaume (o de Santiago), tot i que no està catalogat com a tal; el GR-11 que travessa tot el Pirineu des del Cap de Creus a Donosti; o GR-92 que ressegueix la costa mediterrània de la península Ibèrica de Portbou fins a Gibraltar, per nomenar-ne alguns.

Marques a seguir

Marques a seguir

Com Podem fer un GR?

La millor manera (segons el meu parer) és agafant una motxilla i posar-hi tot el que et caldrà a dins i començar l’aventura fins a fer tot el GR sencer. Però això té alguns inconvenients. Una és el temps, tot i que podem agafar-nos alguns dies de festa a la feina o vacances. Un altre és on podem dormir, no sempre podrem fer etapes on al final del dia trobem algun lloc per poder dormir i en alguns casos les etapes podrien tenir una distància excessivament llarga.

Una segona manera és amb la complicitat d’una altra persona. Podeu deixar un cotxe al punt d’inici i un altre al punt final. D’aquesta manera us garantiu la mobilitat de poder anar després allà on vulgueu.

Però que passa si no podeu comptar amb aquest segon cotxe com em passa a mi? Teniu dues alternatives. Una és agafar transport públic, cosa que fa riure en aquest país a l’hora de parlar de llocs apartats dels grans nuclis urbans. Per tant, ja ho podeu descartar. El que jo faig és anar i tornar pel mateix camí. Com no, té inconvenients, però també alguna avantatja. L’inconvenient és que tardes més a poder fer tot el GR, ja que no pots fer etapes de gaire més de 15 quilòmetres, ja que si li sumem la tornada, ens queda una excursió de 30 quilòmetres. L’avantatja és que has pogut gaudir del recorregut el doble. Que vull dir? Quantes vegades us heu girat per poder veure les vistes que teniu al darrere? Doncs això, en aquest cas, ja no us caldrà.

Gir

Gir

Com us ho explicaré?

Com és habitual en el meu blog. El primer les dades del recorregut tant de l’anada com de l’anada i la tornada. Un vídeo on només es mostrarà la ruta d’anada, ja que la de tornada és la mateixa i per tant no té pèrdua possible. Les ja fotografies habituals, l’enllaç a Wikiloc.com de la ruta diària, en aquest cas de l’anada i la tornada i enllaços on podreu ampliar tota la informació.

Una de les variants serà la periodicitat de les entrades al blog. Habitualment publico les rutes de forma quinzenal, en el cas del GRs serà de forma setmanal. D’aquesta manera tindrem una continuïtat més alta del tema, ja que es tracta d’una mateixa ruta dividida en diferents parts.

Espero que tota la informació us sigui útil i gaudiu de la ruta. I recordeu, la setmana vinent començarem amb el GR-176 la Ruta de les 20 ermites Romàniques.

Per aquí no

Per aquí no

Enllaços:

GR-176: http://www.senderosgr.es/SenderosDetalle.aspx?IdSendero=157&Tipo=1&IdAsociado=157
GR: http://www.senderosgr.es/Default.aspx
Camino Santiago: http://www.caminosantiago.org/cpperegrino/comun/inicio.asp
GR-11: http://www.senderosgr.es/SenderosDetalle.aspx?IdSendero=36&Tipo=1&IdAsociado=36
Pirineus: https://ca.wikipedia.org/wiki/Pirineus
Cap de Creus: https://ca.wikipedia.org/wiki/Cap_de_Creus
GR-92: http://www.senderosgr.es/SenderosDetalle.aspx?IdSendero=4&Tipo=1&IdAsociado=4
Portbou: http://www.portbou.cat/
Wikiloc.com: http://www.wikiloc.com/wikiloc/user.do?name=Videosenderisme&id=491763

Aquesta entrada ha esta publicada en GRs, Senderisme. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s