Pels Voltans de Barraca d’Aigues Vives

La ruta anirà pels voltants de la població de Barraca d’Aigües Vives, a la comarca de la Rivera Alta. L’excursió fa uns 13 quilòmetres amb un desnivell acumulat d’uns 320 m. Jo he tardat 3 hores i 42 minuts amb parades incloses. Wikiloc.com/Aigues_Vives

Deixem el cotxe al nucli d’aquesta petita població, jo ho aconsegueixo fer al C/Blasco Ibáñez, on hi ha una mica més d’espai. Anirem cap a la Font de la Falsia, pel carrer del mateix nom, tot passant per davant de la parròquia d’Aigües Vives.

Parroquia d'Aigües Vives

Parroquia d’Aigües Vives

Seguirem per un camí asfaltat que ens porta al Barranc de la Falsia, cal vigilar els dies de pluja, ja que travessem el torrent diverses vegades. Seguirem unes marques blaves i verdes, però aquestes ultimes desapareixeran, per tant fixem-nos només en les blaves, que són les que ens acompanyaran en tot el recorregut. Al cap de poc de circular pel barranc ens trobem una bifurcació. Cap a la dreta ens porta a Realenc i a l’esquerra cap a la Sima de l’Aigua. És igual la que agafeu, totes dues porten al mateix lloc. Jo decideixo anar cap a Realenc on farem una ascensió fins a trobar un camp d’ametlles.

Barranc de la Falsia

En arribar a la Casa del Guarda deixarem el camp d’ametlles per agafar una pista forestal. Passarem per una edificacio que sembla un pou d’aigua,  i després de girar cap a Sud-est ens trobarem una cadena i un rètol que ens avisa del perill i la prohibició de passar, entrem en una zona de caça i ensinistrament de gossos. Decideixo passar igualment, no crec que un dimecres de primers de Juliol hi hagi molta activitat de caçadors. La pista forestal ens porta fins a la Casa Don Bernardo.

Casa de Don Bernardo

Continuo per la pista forestal i poc després de passar per una caseta de caça veig que de la pista surt una senda, com que no veig les marques blaves consulto al GPS per saber cap a on haig d’anar. Merda!! M’he equivocat de camí, he de tornar cap a la Casa de Don Bernardo. Per sort és poc tros, crec que he perdut uns 15 minuts. En arribar a la Casa trobo de nou les marques de color blau que continuen per una senda que travessa el Pla del Seguret.

Pla de Seguret

La senda continua per un altiplà molt dens de matolls. En algun lloc vaig llegir del fet que era bo portar pantalons llargs, ja deia jo que em deixava alguna cosa. Després de deixar-me la pell de les cames, i en menor mesura, també la dels braços, arribo fins a la Sima de l’Aigua. Un avenc molt interessant, on la temperatura és molt baixa i el cos et demana allargar el màxim l’aturada, sobretot amb la calor i xafogor que feia el dia que vaig fer aquesta ruta.

Sima de l'Aigua

Sima de l’Aigua

Continuarem cap a l’est per la senda que ja va fent baixada i en arribar al Pla de l’Olivera ens desviarem ja cap al Nord-est. Atenció, que aquest desviament costa un pèl de veure. Anirem vora d’un barranc on fins i tot podem desviar-nos uns metres del camí per poder contemplar la vista de la Vall d’Aigües Vives.

Vall d'Aigües Vives

Vall d’Aigües Vives

Acabarem baixant cap al Barranc de la Falsia fins a la població de Barraca d’Aigües Vives, on acabarem la ruta, i jo començaré a curar-me les petites esgarrapades que m’he fet a les cames, buf… Vosaltres no us oblideu els pantalons llargs.

Font de la Falsia

Ribera Alta: https://ca.wikipedia.org/wiki/Ribera_Alta
Sima d’Aigua: https://es.wikipedia.org/wiki/Sima_de_l%27Aigua
Vall d’Aigües Vives: https://ca.wikipedia.org/wiki/Vall_d%27Aig%C3%BCes_Vives

Aquesta entrada ha esta publicada en País Valencià, Ribera Alta, Senderisme. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Pels Voltans de Barraca d’Aigues Vives

1. BonaVida ha dit:

Zona de caçadors, perdre’s i desfer camins, esgarrapades a les cames… Cuidadin, que el senderisme ara em sembla més perillós que abans… 🙂