El Puig de Sant Miquel té 733 metres sobre el nivell del mar i es troba a la comarca de l’Anoia. Per poder-hi arribar farem una ruta que comença a Jorba amb 21 quilòmetres i un desnivell acumulat d’uns 640 metres. Jo vaig tardar poc menys de 6 hores i mitja amb parades incloses. Wikiloc.com/Puig_Sant_Miquel
Podem deixar el cotxe just a l’entrada de Jorba, on hi ha una zona habilitada. Tot seguit farem un tomb per la població, ja que val molt la pena i iniciarem la ruta pujant al seu castell on podrem gaudir d’unes bones vistes del poble i els seus voltants.

Panoramica des del Castell de Jorba
Continuarem per la pista forestal seguint les marques grogues i blanques del PR C-119 que ens portaran, entre boscos i camps de conreu, fins a l’ermita de Sant Pere d’Ardesa. Aquestes marques no estan en molt bon estat, per tant us recomano portar mapa o bé GPS.

Sant Pere d’Ardesa
A partir d’aquí comença l’autèntica ascensió al Puig de Sant Miquel. Tan sols són uns metres de senda però amb força desnivell i que cal prendre amb calma. Tot i que hi ha rètols que ho prohibeix, el camí el fan servir motoristes i està en força mal estat.

Puig de Sant Miquel
Un cop hem gaudit de les vistes, farem el descens per una senda que hi ha en direcció Oest que ens portarà cap a la Rasa del Morro Curt, per, després, fer una pujada amb força desnivell, fins a arribar a Rubió. Cal dir que tota aquesta part, la senda està força destrossada pels motoristes i que no hi ha cap marca ni rètol. Si ho preferiu, també podeu anar per pista forestal. A Rubió podrem contemplar el seu Castell i les meravelloses panoràmiques de dos balcons situats a banda i banda de la petita població.

Rubió
Després de visitar Rubió seguirem les marques del GR-7. Passarem per Ca l’Alzina, la Costa de puig Grau, Cal Bertran, Cal Codinelles, seguirem una part del Torrent de Can Morera, Cal Torre i Can traver. A partir d’aquí vaig estar acompanyat per un cadell de pastor alemany. A mi, si més no, em sembla que és d’aquesta raça. No sé si pertanyia a alguna de les cases d’aquesta zona o pel contrari ja feia temps que estava perdut. El que sí que sé és que vaig gaudir de la seva companyia durant un parell d’hores.

No direu que no fa cara de bon noi
Amb el meu nou amic continuem la ruta seguint el GR-7 pel Clot del Ganxo fins al riu Anoia, que el fem servir per travessar l’autovia A-2 i poc destres travessem el riu per la N-IIa i pugem per la Costa del Ganxo per arribar a Sant Julià de les Alzinetes. No vaig poder arribar fins a la mateixa porta de l’ermita, per què hi havia un rètol que prohibia el pas tant a vehicles com a persones a peu. El rètol està fet a mà i donen ganes de no fer-li cas, però en portar el gos prefereixo buscar un camí alternatiu i no causà cap problema.

Sant Julià de les Alzinetes
Després de deixar el GR-7, aconsegueixo trobar un camí que em porta a l’altre costat de les Alzinetes, baixem pel Balç del Tacó, passem pel Cal Rossic, travesso l’autovia i un cop a la NIIa anem cap a Jorba.
I el Gos? Us preguntareu molts. Doncs bé, vaig trucar al 112 i després de gairebé dues hores d’espera els Mossos es van fer càrrec d’ell. No podia deixar-lo abandonat de qualsevol manera. Espero que portes el xip i localitzessin al seu amo.

Camp de colça
Més fotografies a Flickr
Enllaços:
Puig de Sant Miquel: http://ca.wikipedia.org/wiki/Puig_de_Sant_Miquel_%28Rubi%C3%B3%29
Anoia: http://www.anoiaturisme.cat/
Jorba: http://www.jorba.cat/
Sant Pere d’Ardesa: http://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Pere_d%27Ardesa
Rubió: http://rubio.cat/
GR-7: http://www.senderosgr.es/SenderosDetalle.aspx?IdSendero=23
Sant Julià de les Alzinetes: http://anoiaturisme.cat/fr/Points-d-Interet/Sant-Julia-de-les-Alzinetes
112: http://www.112.es/